top of page

"Det gjelder å velge en eller noen få segment å fokusere på, og ikke gape over for mye"

Heat Experience utvikler, designer og selger varmebekledning med integrerte varmesystem som drives på batteri. I 2016 deltok de på Connect Springbrett, hvor de fikk mulighet til å presentere bedriften til et håndplukket panel. Vi intervjuet Emil Asbjørnslett, daglig leder i Heat Experience, om deres erfaring med Connect Springbrett og hva de sitter igjen med.


Connect: Hvor hørte dere om Connect Springbrett?

HE: Gjennom Innovasjon Norge og Leiv Eriksson Nyskaping (LEN) som var kontorfellesskapet vi var en del av på den tiden.


Connect: Hvilke utfordringer hadde selskapet deres før Springbrett?

HE: Valg av marked var den viktigste utfordringen vi hadde, og flere markeder virket interessant for våre produkter. For eksempel privat friluftsbekledning, arbeidsbekledning, varmebekledning med helsefordeler med mer.


Connect: Fortell gjerne om prosessen; forventninger, realiteten, hvem fikk dere i panelet og så videre? 

HE: Det er ganske lenge siden vi hadde panel, men vi fikk noen representanter fra de forskjellige markedene, og det var bra for oss å få tilbakemelding fra de forskjellige. Vi fikk blant annet en representant fra Helsport, Albert E.Olsen og Beach Mountain. Vi hadde forventninger om å få gode innspill fra panelet om dette kunne vært interessant i deres markeder.


Connect: Lærte dere noe under Springbrett, som dere bruker fortsatt?

HE: Connect Springbrett hjalp oss på veien mot å velge første marked. Vi lærte at det gjelder å velge en eller noen få segment å fokusere på, og ikke gape over for mye. Det holder vi oss fortsatt til.


Connect: Er det noe mer som dere vil fortelle om deres erfaring med Springbrett? 

HE: Det var veldig ok å få pitche sin bedrift til noen som vi ikke skal spørre om penger. Det åpner mer for åpen dialog og mindre «utspørring».




Foto: Heat Experience

Fra venstre bakre rekke (investorer): Chris Rynning, Odd Arne Steffensen, Lasse Berre.

Fra venstre fremste rekke: Fredrik Ive Pedersen (markedsføringssjef), Emil Espnes Asbjørnslett (daglig leder), Rasmus Fannemel (produktansvarlig)


bottom of page